wtorek, 19 października 2010

MUSZELKI PO NIGELLOWEMU i PO JAGNOWEMU

W pewną sobotę przeglądając książkę Nigelli "Lato przez okrągły rok" mą uwagę zwrócił przepis na faszerowane muszelki. U mnie w domu mężczyźni preferują mięsną dietę w związku z tym zrodził się pomysł na Muszelki na mój sposób. Ech ci faceci...

opakowanie muszelek
opakowanie mrożonego szpinaku w liściach- użyłam Hortex

2 ricotty ( 500 gramów)
2 jajka
4 szklanki sosu pomidorowego otrzymanego z dwóch puszek pomidorów pokrojonych w kostkę z przesmażonym czosnkiem, bazylią, tymiankiem oraz łyżeczką cukru brązowego, pasty z papryczek chili i solą, pieprzem do smaku
świeżo zmielona gałka muszkatołowa
3 ząbki czosnku1
½ szklanki startego sera mozzarelli
1 łyżka suszonej bazyli,
1 łyżka suszonego tymianku
sól, pieprz, oliwa z oliwek
kilka listków bazylii

Tak jak podaje Nigella, muszelki wrzuciłam na gotującą się osoloną wodę i gotowałam 5 minut. Po odsączeniu polałam je oliwką i pozostawiła do ostygnięcia, by przy napełnianiu nie poparzyłam sobie palców. Szpinak rozmroziłam, odsączyłam dokładnie z wody i przesmażyłam na oliwce z czosnkiem, tymiankiem, bazylią oraz gałką posoliłam, popieprzyłam i połączyłam ze szpinakiem. Tą też masą napełniałam muszelki, które układałam w naczyniu do zapiekania. Wypełnione muszle, polałam sosem pomidorowym posypałam bazylią i serem po czym wstawiłam całość do piekarnika na ok. 30 minut- jak pisze Nigella sos pomidorowy musi porządnie bulkotać;). Smacznego


MUSZELKI PO NIGELLOWEMU

Składniki na duży rodzinny obiad
45 muszelek

0,5 kg mięsa wołowego- użyłam pierwszej krzyżowej
0,5 kg mięsa wieprzowego- użyłam ogonówki
2 szklanki sosu pomidorowego otrzymanego z dwóch puszek pomidorów pokrojonych w kostkę z przesmażonym czosnkiem, bazylią, tymiankiem oraz łyżeczką cukru brązowego, pasty z papryczek chili i solą, pieprzem do smaku
1 ½ szklanki startej mozzarelli
2 szklanki beszamelu- 0,5 l mleka 3,2%, 5 dag masła, 5 dag mąki, świeżo zmielona gałka muszkatołowa
2 ząbki czosnku
¼ małej cebuli
2 łyżki przyprawy prowansalskiej
2 jajka
½ pęczka bazylii

Muszelki wrzuciłam na gotującą się osoloną wodę i gotowałam 5 minut. Po odsączeniu polałam je oliwką i pozostawiła do ostygnięcia. W tym czasie zmieliłam mięso z czosnkiem, cebulą, przyprawą, doprawiłam solą, pieprzem i przesmażyłam a następnie odstawiłam do wystygnięcia. Mięso wymieszałam z jajkami i napełniałam nim każdą muszelkę- troszkę żmudna praca ale się opłaca. Gdy wszystkie muszelki zostały napełnione, ułożyłam je w naczyniu, polałam beszamelem, następnie posypałam bazylią, na którą wylałam sos pomidorowy by na samym wierzchu umieścić ser. Zapiekałam w piekarniku(190 stopni) przez ok. 35 minut. Smacznego.
MUSZELKI PO JAGNOWEMU
a tak wyglądają razem
MUSZELKI PO NIGELLOWEMU i PO JAGNOWEMU

Brak komentarzy: