wtorek, 19 października 2010

PIERNICZKI JAGNOWE


Moja pierwsza propozycja na II Festiwal Pierniczków to Pierniczki na mój sposób, czyli po Jagnowemu. 

Składniki

300 gramów mąki
125 mli miodu lipowo-rzepakowego
50 gramów cukru brązowego muscavado light
50 gramów cukru brązowego muscavado dark
1 łyżka masła roślinnego
1 łyżka przyprawy korzennej
1 jajko
1 jajko do smarowania
3 łyżki ekstraktu z wanilii
garść migdałów i orzechów pecan do dekoracji


Sposób przygotowania


Jajko z cukrem i masłem ubiłam na gładką masę a następnie dodałam rozpuszczony, ale letni miód a także przyprawę korzenną, 2 łyżki ekstraktu z wanilii oraz sodę. Całość połączyłam z mąką energicznie i długo wygniatając (można też spróbować mikserem, choć zdecydowanie polecam ręczne wygniatanie). Tak otrzymane ciasto pokroiłam na 4 części, każdą z nich wałkowałam i wycinałam z niej ciasteczka. Pierniczki przyozdobiłam migdałem lub orzechem pecan i posmarowałam roztrzepanym jajkiem z łyżką ekstraktu z wanilii. 3 blachy ciasteczek wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na ok. 25 minut. Upieczone pierniczki( w trakcie pieczenia urosły prawie trzykrotnie) znalazły się jak na razie w słojach, gdyż jak na razie są bardzo twarde i skruszeją za jakiś tydzień.

PIERNICZKI JAGNOWE
Smacznego.

Brak komentarzy: