wtorek, 19 października 2010

PIERNICZKI Z BAKALIAMI


Moja kolejna propozycja


Składniki

1 szklanka brązowego cukru muscavado dark
¾ szklanki miodu lipowo-rzepakowego
2 łyżki masła roślinnego
2 jajka
3 suszone śliwki
¾ szklanki orzechów laskowych
¾ szklanki migdałów
garść orzechów brazylijskich oraz pecan

2 i 2/3 szklanki mąki
4 łyżki kakao
1 łyżka cynamonu
1 łyżka przyprawy korzennej
½ łyżeczki proszku do pieczenia
¼ łyżeczki sody

Lukier: 2 białka, 1 ¼ szklanki cukru pudru, 25 ml soku malinowego, łyżeczka mąki ziemniaczanej, łyżka soku z cytryny


Sposób przygotowania

Orzechy, migdały, kakao, cynamon i przyprawę korzenną zmiksowałam w blenderze i połączyłam z mąką, proszkiem do pieczenia oraz sodą. Masło utarło się z cukrem na kremową masę, po czym dolałam miód i nadal ucierając dodawałam po jednym jajku. Do takiej masy dodałam mąkę z proszkiem orzechowo -korzennym i pokrojone w cienkie paski śliwki. Pierniczki lepiłam wilgotnymi rękami formując kulkę i rozpłaszczając ją na blasze wyłożonej pergaminem. Ciasteczka piekłam ok. 20 minut w 180 stopniach Celsjusza. Po ostygnięciu udekorowałam lukrem, który zrobiłam z utrzepanych białek z cukrem pudrem, sokiem malinowym, mąką ziemniaczana i sokiem z cytryny.

PIERNICZKI Z BAKALIAMI
Smacznego.

Brak komentarzy: