wtorek, 19 października 2010

PIERNIK W POLEWIE

Kuchnia Świąteczna i Noworoczna 19.XII.2008 - 03.I.2009

Składniki
800 gramów krupczatki
8 jaj
500 gramów miodu naturalnego
2 szklanki cukru muscavado jasnego
200 gramów masła roślinnego
1 łyżeczka proszku do pieczenia
11/2 łyżeczki przyprawy korzennej
5 łyżek posiekanych orzechów włoskich, migdałów i orzechów pecan

Polewa: ½ kostki margaryny, 2 łyżki wody,1 łyżka ekstraktu z wanilii, 5 łyżek kakao- ciemnego, szklanka cukru brązowego.

Sposób przygotowania
Masło utarłam z cukrem dodając po jednym żółtku; stale ucierając dodałam rozpuszczony miód oraz mąkę wymieszaną z przyprawami i orzechami a także proszkiem do pieczenia. Pod koniec ucierania dodałam pianę z białek i lekko ale dokładnie wymieszałam. Masę piernikową wlałam do foremki( tzw. Keksówki) i wstawiłam do piekarnika ( ok. 180 stopni). Piekłam go ok. 60 minut a po przestygnięciu, gdy składniki polewy rozpuściły się i przegotowały przez 5 minut oblałam nią mego piernika.

PIERNIK W POLEWIE
Smacznego.

Brak komentarzy: