wtorek, 19 października 2010

QUICHE WARZYWNY

Ciasto:
200 gramów mąki orkiszowej razowej
100 gramów margaryny
odrobina wody
½ łyżeczki soli
½ łyżeczki curry

Farsz:
1 brokuł
3 marchewki
1 pietruszka
½ szklanki cieciorki
3 jaja
100 gramów ricotty
200 gramów sera, np. mozzarella
1 łyżeczka curry
½ łyżeczki kurkumy

Zachciało mi się coś warzywnego więc pomyślałam o czymś z kuchni francuskiej, może tarta. Z drugiej strony od jakiegoś czasu chodziło za mną curry, tak więc zmiksowałam przyprawy z kuchni indyjskiej, pomysł z kuchni francuskiej i ser z włoskiej. Wyszło całkiem fajne połączenie;)
Składniki ciasta wymieszałam, zagniotłam i otrzymaną kuleczkę włożyłam do lodówki na ok. 1 godzinę. Po tym czasie ciasto rozwałkowałam, wyłożyłam nim tortownicę, ponakłuwałam widelcem i wstawiłam do piekarnika na 13 minut- nie przykrywam ciasta papierem tylko delikatnie opiekam. Różyczki brokuły, talarki marchewki i pietruszki zblanszowałam na parze a cieciorkę opłukałam obficie z zalewy. Na podpieczony spód ułożyłam wszystkie warzywa, zalałam je ricottą roztrzepaną z jajkami i przyprawami a całość posypałam startym serem. Quiche wstawiłam do piekarnika na 25 minut (180 stopni). Proponuję podawać z mieszanką sałat z kiełkami. Smacznego

 

Brak komentarzy: