wtorek, 19 października 2010

RISOTTO WARZYWNE

Składniki dla 5 osób:
0,5 kg ryżu arborio- w przypadku gdy nie mamy, originario również będzie pasował (sprawdziłam osobiście;))
1,2 litra wywaru warzywnego doprawionego szafranem
3 łyżki masła
6 łyżek oliwy z oliwek
¼ cebuli
3 ząbki czosnku
2 łyżki śmietany 18%
1 jajko
sok z ¼ cytryny
2 marchewki, 2 szklanki mrożonego groszku zielonego,
½ opakowania mrożonej fasolki


Inspiracja na risotto pochodzi z pierwszej na polskim rynku książki Nigelli Lawson „NIGELLA GRYZIE"
Wywar warzywny zazwyczaj gotuję wcześniej, a gdy mam go za dużo to nadmiar mrożę mam wtedy na niezaplanowane z góry potrawy. Tym razem jednak ułatwiłam sobie życie i użyłam przyprawy lubczykowej do rosołu zmieszanej z przyprawą rosołową zalanej 1,2 litra wody z odrobiną szafranu. Wywar mój postawiłam na gazie tak aby bulgotał sobie cały czas. W tym czasie pokrojoną cebulkę z przeciśniętym przez praskę czosnkiem usmażyłam na rozgrzanej oliwce z masełkiem i po chwili wsypałam ryż. Ryż musi nasiąknąć tłuszczem i dopiero wtedy możemy wlewać po troszku wywaru. Robimy tak do chwili gdy skończy nam się wywar a ryż będzie pozbawiony mącznego posmaku- czynność ta zajmuje ok. 15minut. Śmietanę mieszamy z jajkiem i sokiem i wlewamy do ryżu szybko mieszając, po czym odstawiamy na bok. Pokrojoną marchewkę blanszujemy z groszkiem i fasolką a następnie mieszamy z ryżem.
Ja podałam moje risotto na liściach szpinaku z bazylią ale samo smakuje równie dobrze. Smacznego 

RISOTTO WARZYWNE

Brak komentarzy: