wtorek, 19 października 2010

RISOTTO Z TRUSKAWKOWĄ SALSĄ

Składniki dla 1 osoby
100 g ryżu arborio
350 ml wywaru z gotowanego groszku
1 łyżka masła
2 łyżki oliwy z oliwek
3 piórka cebuli
1 ząbek czosnku
1 łyżeczka śmietany 18%
1 jajko
sok z ¼ cytryny
1 łyżka przyprawy prowansalskiej
2 łyżki parmezanu
1 szklanka mrożonego groszku

Truskawkowa salsa
10 truskawek
garść świeżej bazyli
odrobina pieprzu kajeńskiego, sól do smaku

Na wstępie ugotowałam groszek tak aby zostało mi 350 ml płynu. Wywar z groszku postawiłam na gazie tak aby bulgotał sobie cały czas. W tym czasie pokrojoną cebulkę z przeciśniętym przez praskę czosnkiem usmażyłam na rozgrzanej oliwce z masełkiem i po chwili wsypałam ryż. Ryż musi nasiąknąć tłuszczem i dopiero wtedy możemy wlewać po troszku wywaru. Robimy tak do chwili gdy skończy nam się wywar a ryż będzie pozbawiony mącznego posmaku- czynność ta zajmuje ok. 15minut. Tuż przed wlaniem śmietanki wsypujemy groszek a śmietanę mieszamy z jajkiem, sokiem, przyprawą prowansalską, parmezanem i łączymy z ryżem szybko mieszając, po czym odstawiamy.
Tym razem risotto otoczyłam truskawkową salsą otrzymaną po zmiksowaniu wszystkich wymienionych składników. W końcu modna jest teraz kuchnia fusion;). Smacznego


RISOTTO Z TRUSKAWKOWĄ SALSĄ

Brak komentarzy: