wtorek, 19 października 2010

SUSHI MAKI

Składniki( na około 50 sztuk)
  • Opakowanie sushi nori
  • 750 gramów ryżu do sushi
  • Wędzony, węgorz, łosoś, halibut
  • Średni ogórek
  • Papryka czerwona
  • Pasta wasabi
  • Sezam biały i czarny
  • Zaprawa do ryżu: 12 łyżek octu ryżowego, 7 łyżek cukru brązowego, łyżka soli, sok z ćwiartki cytryny
  • Sos teriyaki: pół szklanki sosu sojowego ciemnego, tyle samo wody( dla mnie sos sojowy jest za słony więc może być bez), 2 łyżki cukru brązowego, dwie łyżki octu ryżowego, pół łyżeczki sweet chili sos, 2 ząbki czosnku, łyżeczka mielonego imbiru, pieprz.
Sposób przygotowania

Składniki na sos teriyaki rozpuściłam i pozostawiłam do ostygnięcia. Ryż do sushi należy zalać woda na ok. 30 minut i tak też zrobiłam. Następnie zalałam go 4 szklankami gorącej wody, gotowałam przez 3 minuty a następnie zmniejszyłam ogień, gotowałam 10 minut po czym trzymałam pod przykryciem przez kolejne 10 minut. Paprykę i ogórka pokroiłam w wąskie plasterki a następnie każdy plasterek kroiłam wzdłuż tak cienko jak to możliwe. Gdy ryż przestygł wyłożyłam go do płaskiego naczynia i skropiłam zaprawą. Na specjalnej macie rozłożyłam nori, nałożyłam 4 łyżki ryżu, 2 kawałki węgorza, paprykę, ogórka i zwinęłam ścisło zabierając się za następny płat np. halibut z sezamem i wasabi, lub łosoś z ogórkiem, wasabi i białym sezamem. Gdy już wszystkie nori zostały zawinięte pokroiłam każde bardzo ostrym nożem i podałam z teriyaki.

SUSHI MAKI z halibutem

SUSHI MAKI z łososiem

SUSHI MAKI z węgorzem

Smacznego.

Brak komentarzy: