czwartek, 21 października 2010

TARTA prawie jak od Bartolomeo Scappi

TARTA prawie jak od Bartolomeo Scappi

Składniki

4 arkusze ciasta francuskiego

½ kg mięsa mielonego z indyka

½ selera

curry
cynamonkolendra
papryka czerwona

papryczka chili
parmezan
sól, pieprz, odrobina cukru
masło, oliwa z oliwek

2 arkuszami ciasta wyłożyłam formę do tarty i podpiekłam je przez 13 minut- próbowałam opiekać przykrywając ciasto papierem obciążonym na przykład fasolą. Osobiście jednak nie lubię i nie polecam tej metody, gdyż ja wolę gdy na tym etapie już pojawia się chrupiąca skórka. Mięso intensywnie przyprawiłam dlatego nie podaję ilości, gdyż można tutaj poszaleć lub też nie jeśli ktoś nie lubi.

Przyprawiłam intensywnie, gdyż jak się dowiedziałam we włoskiej kuchni w czasach Bartolomeo gościły przyprawy dużo intensywniejsze niż obecnie. Duża ilość przypraw w ówczesnych czasach świadczyła również o bogactwie gospodarza.
Przyprawione na kilka godzin przed mięso przesmażyłam ze startym na grubych oczkach selerem na łyżce masła wymieszanego z oliwką i wyłożyłam je na podpieczony spód. Posypałam kilkoma łyżkami parmezanu i przyłożyłam dwoma arkuszami ciasta zlepiając brzegi. Piekłam 40 minut w 180o i podałam z mieszanką sałat. Smacznego;)
TARTA prawie jak od Bartolomeo Scappi

Brak komentarzy: