wtorek, 19 października 2010

ŻYTNI CHLEBEK NA DROŻDŻACH

400 gramów mąki żytniej razowej
250 ml mleka 3,2%
25 gramów świeżych drożdży
1 łyżka oliwy z oliwek
1 łyżka soli
½ łyżeczki cukru
1 jajo do posmarowania
1 łyżka sezamu wymieszana z 1 łyżeczką przyprawy prowansalskiej do posypania

Inspiracja na danie pochodzi z jednego z Waszych blogów- jak znajdę adres to od razu uzupełnię. Zajęłam się chlebami na drożdżach, gdyż jakoś nie mogę poradzić sobie z zakwasem- coś mi nie wychodzi a nie umiem znaleźć błędu.
Wszystkie składniki wsypałam do miski i zagniatałam do momentu gdy ciasto było pulchne i gładziutkie. Odstawiłam je na 2 godziny do wyrośnięcia. Po upływie wyznaczonego czasu z ciasta uformowałam kulę i ponownie zostawiłam na 30 minut. Przed włożeniem do piekarnika chlebek posmarowałam roztrzepanym jajem oraz obsypałam sezamem oraz przyprawą. Piekłam go 30 minut w 200o Celsjusza ustawiając naczynie z wodą na spodzie piekarnika- tak się robi by skórka była chrupiąca. Smacznego

ŻYTNI CHLEBEK NA DROŻDŻACH

Brak komentarzy: